سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آدمى در جهان نشانه است و تیرهاى مرگ بدو روانه ، و غنیمتى است در میان و مصیبتها بر او پیشدستى کنان . و با هر نوشیدنى ، ناى گرفتنى است و با هر لقمه‏اى طعام در گلو ماندنى ، و بنده به نعمتى نرسد تا از نعمتى بریده نشود ، و به پیشباز روزى از زندگى خود نرود تا روزى از آنچه او راست سپرى نشود . پس ما یاران مرگیم و جانهامان نشانه مردن ، پس چسان امیدوار باشیم جاودانه به سر بردن ؟ و این شب و روز بنایى را بالا نبردند جز که در ویران کردن آن بتاختند و در پراکندند آنچه فراهم ساختند . [نهج البلاغه]   بازدید امروز: 9  بازدید دیروز: 0   کل بازدیدها: 38620
 
برگ زرد
 
ذره ای هوای بهشت در سینه ها !
نویسنده: دانیال قنبری(سه شنبه 87/5/8 ساعت 11:29 عصر)

 

 

دنیا دریاست ما دایم توی آن دست و پا میزنیم . شنا بلد نیستیم . تازه اگر بلد باشیم با این همه گوی سنگی و سربی که به پا بسته ایم , کاری نمیتوانیم بکنیم . هی فرو میرویم و فرو میرویم و فروتر . هر دلبستگی یک گوی است و ما هر روز وابسته تر و دلبسته تر میشویم و هر روز سنگین تر . هر روز پایین تر و این پایین , تاریکی است و وحشت و بی هوایی , اما اگر هنوز هستیم و هنوز زنده ایم از این بابت آن یک ذره هوایی است که از بهشت در سینه مان جا مانده است . دریانوردی به من گفت : دل بکن و رها کن . این گوی ها را از دست و پا باز کن که سنگین شده ای . سنگین که ته نشین می شوی , سبکی بیاموز . سبمی تو را بالا خواهد کشید . می گویم :نمی توانم که هر گوی دلیلی است به من , به بودنم . یک گوی سواد است و آموخته ها , یک گوی مکان است و موقعیت و مقام . یک گوی باور دیگران است . یک گوی باور خودم . گویی عشق و گویی تعصب و ....... دریانورد میگوید : اما آن که نمی بخشد و نمیگذرد و از دست نمیدهد , تنها پایین میرود و حرص , کوسه ای است که آن پایین دریدن آدمی را دندان تیز کرده است . پس ببخش و بگذار و از دستت رها کن . اگر به اختیار از دست ندهی به اجبار از تو میگیرند و تو مدانی که مردگان بر آب می ایند , زیرا آن چه را باید از دست بدهند از دست داده اند , به اجبار از دست داده انداما کاش آدمی تا زنده است لذت بی تعلقی را تجربه کند . دنیا دریاست و آدمی غریق , اما کاش می آموخت که چگونه بر موج های دنیا سوار شود . دریانورد این را گفت و بر موجی بالا رفت . چنان به چستی و چالاکی که گویی دریا اسب است و او سوار کار . من اما از حرف های دریانورد چیزی نیموختم , تنها گویی دیگر ساختم از تردید به پایم آویختم . من چنین کردم تو اما چنین نکن .



نظرات دیگران ( )


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
گفتگوی چهار شمع
ذره ای هوای بهشت در سینه ها !
راز گل سرخ
یاد گرفته ام که .....
گفتگو با خدا
عشق به 12 زبان جهان
چت با خدا
دلتنگی های این دل دیوون
تصویر عشق
[عناوین آرشیوشده]

|  RSS  |
|  Atom  |
| خانه |
| شناسنامه |
| پست الکترونیک |
| مدیریت وبلاگ من |


|| مطالب بایگانی شده ||
نوشته

|| اشتراک در خبرنامه ||
  || درباره من ||
برگ زرد
دانیال قنبری

|| لوگوی وبلاگ من ||
برگ زرد
|| لینک دوستان من ||
علی رضا
به نام خالق عشق
دوستیابی
کمیابترین عکس ها
زنده باد روز سبز
دوست یابی
اگه میخوای کل کل کنی بیا انجا
فیلتر شکن
محاسبه درصد فضولی
فال حافظ
فال عشق
تست روانشناسی
تست خود شناسی
تست روانشناسی رنگها
تست اعتماد به نفس
تست شخصیت
بازی های موبایل
نرم افزارهای موبایل
تم ها و کلیپ های موبایل
گوگل و یاهو
اینترنت مجانی
آموزش ساخت ایمیل
دانلود بازی های کامپیوتر
هک و ضد هک در اینترنت
آموزش چت کردن یاهو مسنجر
گالری عکس های گوناگون
عکسهای ترسناک
عکس های خون آشام .خورده شدن خون انسان ها توسط خوناشام
ورود زیر 17 سال ممنوع عکس های واقعا ترسناک
|| لوگوی دوستان من ||


|| آهنگ وبلاگ من ||


|| وضعیت من در یاهو ||
یــــاهـو