سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیکویی پرسش، نیمی از دانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]   بازدید امروز: 13  بازدید دیروز: 0   کل بازدیدها: 38624
 
برگ زرد
 
گفتگوی چهار شمع
نویسنده: دانیال قنبری(سه شنبه 87/5/8 ساعت 11:31 عصر)
 

چهار شمع به آرامی می سوختند، محیط آن قدر ساکت بود که می شد صدای صحبت آنها را شنید.اولین شمع گفت: « من صلح هستم، هیچ کس نمی تواند مرا همیشه روشن نگه دارد. فکر می کنم که به زودی خاموش شوم. هنوز حرف شمع صلح تمام نشده بود که شعله آن کم و بعد خاموش شد. »
شمع دوم گفت: « من ایمان هستم، واقعا انگار کسی به من نیازی ندارد برای همین من دیگر رعبتی ندارم که بیشتر از این روشن بمانم . » حرف شمع ایمان که تمام شد ،نسیم ملایمی وزیدو آن را خاموش کرد.
وقتی نوبت به سومین شمع رسید با اندوه کفت: « من عشق هستم توانایی آن را ندارم که روشن بمانم، چون مردم مرا به کناری انداخته اند و اهمیتم را نمی فهمند، آها حتی فراموش کرده اند که به نزدیکترین کسان خود محبت کنند و عشق بورزند. » پس شمع عشق هم بی درنگ خاموش شد . کودکی وارد اتاق شد و دید که سه شمع دیگر نمی سوزند. او گفت: « شما که می خواستید تا آخرین لحظه روشن بمانید، پس چرا دیگر نمی سوزید؟» چهارمین شمع گفت: « نگران نباشد، تا وقتی من روشن هستم، به کمک هم می توانیم شمع های دیگر را روشن کنیم. من امید هستم. » چشمان کودک درخشید، شمع امید را برداشت و بقیه شمع ها را روشن کرد.
بنابر این شعله امید هرگز نباید خاموش شود. ما باید همیشه امید و ایمان و صلح و عشق را در وجود خود حفظ کنیم.



نظرات دیگران ( )


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
گفتگوی چهار شمع
ذره ای هوای بهشت در سینه ها !
راز گل سرخ
یاد گرفته ام که .....
گفتگو با خدا
عشق به 12 زبان جهان
چت با خدا
دلتنگی های این دل دیوون
تصویر عشق
[عناوین آرشیوشده]

|  RSS  |
|  Atom  |
| خانه |
| شناسنامه |
| پست الکترونیک |
| مدیریت وبلاگ من |


|| مطالب بایگانی شده ||
نوشته

|| اشتراک در خبرنامه ||
  || درباره من ||
برگ زرد
دانیال قنبری

|| لوگوی وبلاگ من ||
برگ زرد
|| لینک دوستان من ||
علی رضا
به نام خالق عشق
دوستیابی
کمیابترین عکس ها
زنده باد روز سبز
دوست یابی
اگه میخوای کل کل کنی بیا انجا
فیلتر شکن
محاسبه درصد فضولی
فال حافظ
فال عشق
تست روانشناسی
تست خود شناسی
تست روانشناسی رنگها
تست اعتماد به نفس
تست شخصیت
بازی های موبایل
نرم افزارهای موبایل
تم ها و کلیپ های موبایل
گوگل و یاهو
اینترنت مجانی
آموزش ساخت ایمیل
دانلود بازی های کامپیوتر
هک و ضد هک در اینترنت
آموزش چت کردن یاهو مسنجر
گالری عکس های گوناگون
عکسهای ترسناک
عکس های خون آشام .خورده شدن خون انسان ها توسط خوناشام
ورود زیر 17 سال ممنوع عکس های واقعا ترسناک
|| لوگوی دوستان من ||


|| آهنگ وبلاگ من ||


|| وضعیت من در یاهو ||
یــــاهـو